Meest irritante wachtmuziek klantenservice

De kans dat je als helpdeskmedewerker een geïrriteerde klant aan de lijn krijgt, is een stuk groter als de wachtmuziek ‘Heb je even voor mij’ van Frans Bauer is. ‘Happy’ van Pharrell Williams is een betere keuze om een vervelend begin van een gesprek te voorkomen, zo blijkt uit onderzoek.

Uit hetzelfde onderzoek blijkt dat mensen nog steeds het liefst telefonisch contact opnemen met de klantenservice. Ook over vijf jaar zal dit nog steeds het meest gebruikte kanaal zijn (29%), gevolgd door e-mail (19%), chat-apps (18%) en chat via de bedrijfswebsite (17%). De grootste irritatiefactor bij contact met een klantenservice is ‘lang in de wacht staan’. Daarnaast zijn ongeïnteresseerde of onvriendelijke medewerkers een ergernis, net zoals het ontvangen van foutieve antwoorden.

De top-10 van nummers uit het onderzoek is:
Happy – Pharrell Williams
Simply the best – Tina Turner
Little Green Bag – George Baker Selection
Never gonna give you up – Rick Astley
Is dit alles? – Doe Maar
All I want for Christmas – Mariah Carey
Jingle Bells (instrumentale versie)
Bloed, zweet en tranen – André Hazes
Kerstalbum van Berdien Stenberg
Heb je even voor mij – Frans Bauer
(Bron: Zendesk)

Reageer